BON BINI NA CURAÇAO! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu BON BINI NA CURAÇAO! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

BON BINI NA CURAÇAO!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

30 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo



We zijn weer terug in Suriname na een heerlijk weekje zon, zee, wind, strand, vrolijke gekleurde huisjes, heerlijke verse gebakken vis en …….een Albert Heijn!!!!!!!!!!!!
De vakantie was heerlijke dus, we hebben erg genoten. Ik vond Curaçao veel weg hebben van de Griekseb eilanden, droge beplanting, blauwe zee etc. Beoordeel zelf maar de foto’s!

We hebben gelogeerd bij Harold, een hele aardige en vriendelijke man. Hij is een kennis van de familie van Renzo en zo hadden we dus een huis en een auto tot onze beschikking!
Kon ik eindelijk weer is in een auto rijden! Aangezien het verkeer hier in Suriname ronduit chaotisch is en ik dus niet rij! De auto reed prima en heeft ons op vele plekjes gebracht! Het is trouwens een automaat, dus ik heb ook weer wat geleerd!

We zijn trouwens begonnen aan onze trip met een vertraging van 2,5 uur! De SLM had namelijk en nieuw incheck systeem en 3 x raden….niemand wist hoe dat nu precies werkte!
Dus verliep het inchecken super langzaam en werden er vele handboeken geraadpleegd door het personeel! Uitenidelijk konden we dus eindelijk vertrekken en toen bleek dat we een tussenstop hadden op het eiland Trinidad, weer een uurtje extra in het vliegtuig doorbrengen dus! Ondertussen hadden we wel heel mooi uitzicht op alle benedenwindse eilanden omdat het haast onbewolkt was. Harold heeft ons opgevangen en naar het huisje gebracht wat gelukkig maar op 15 min van de luchthaven lag! Het eiland is niet zo heel groot dus we besloten om elke dag maar op tour te gaan met de auto en na een week hadden we dus zo goed als het hele eiland gezien. We zijn lekker veel naar het strand gegaan, hebben een poging gewaagd om te gaan snorkelen, lekker gegeten, etc.

Na een aantal dagen heb ik een Albert heijn ontdekt, wauw..echt net zoals in NL. Met allemaal vers fruit, verse groenten, vis , vlees, kaas, worst, etc. We hebben dus de rest van de week heerlijke genoten van alle productemn die ik al een half jaar niet heb gegeten, haring!, salades, rauwe ham, echte dikke pindasaus, roddelblaadjes, etc! Ik mis het nu al!

Helaas zit het er weer op en mag ik gewoon weer aan het werk! Waar de katten weer wat gegroeid zijn en steeds brutaler worden! Bedankt voor alle mailtjes, kaartjes en reacties.

Groetjes



  • 30 Maart 2008 - 06:43

    Thea:

    Hoi Wen,
    Dat ziet er goed uit die vakantie foto's en je verhalen.
    Dat je zo blij kan zijn met AH had je toch nooit gedacht.
    De katten zijn zeker al groot geworden.
    We hebben weer een doos opgestuurd die komt 14 april aan (als alles goed gaat.)
    Groetjes aan Lorenzo van je vader en mij

  • 30 Maart 2008 - 11:37

    Jolanda En Aad:

    Hoi Wen, je hebt er niet alleen en mooie vakantie van gemaakt, ook je verhaal is weer prachtig. Curacao ziet er toch net iets anders als Nederland. Maar de blauwe lucht komt hier ook voor (op foto's vooral).

    Groetjes uit Spijkcity

  • 30 Maart 2008 - 12:21

    Cindy:

    Hee wen!
    Ik ben echt jaloers:|
    hier sneeuwde het met pasen.
    maar nog veel plezier daar!
    & leuk dat je daar een ah had nooit verwacht..

    xx

  • 31 Maart 2008 - 09:22

    Sabrina, Jeroen:

    hoi wen,

    Jij vermaakt je wel... Geniet ervan. Ben ook op Curacao geweest, vond het ook tegenvallen. Kus van Jesse.

  • 31 Maart 2008 - 11:53

    Kim:

    hey wendy!
    fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad!volgens mij het je het echt volop naar je zin gehad het afgelopen half jaar! fijn!
    mis je t paardrijden al!
    groetjes kim

  • 02 April 2008 - 18:20

    Thea:

    Hoi Wen,
    drukke dagen achter de rug.Zondag met Oma naar Wilma en Jan geweest,maandag de laatste cursusdag en 's avonds naar Barry met opa en oma,daarna even langs Aad en Jolanda.
    En 1 april geen grap de hele dag achter de telefoon bij mijn nieuwe baan,maar wel leuke collega's
    ik bel je dikke kus!!!!!!!

  • 04 April 2008 - 20:37

    Riet:

    hallo wen leuke vacantie gehad beter weer als hier leuk al die huisje op curacao .silla en frans zijn nu op vacantie wij gaan over 5 weken gelukkig worden niet goed van het weer hier ik heb deze winter 2 keer griep gehad.en rob weer niet natuurlijk het gaat goed met de poezen zo te zien nu tot volgend keer weer groetjes riet en rob ook aan lorenzo

  • 05 April 2008 - 13:23

    Linda:

    Hoi Wen en Lorenzo,
    fijn dat jullie een leuke week hebben gehad samen in Curacao,wij hebben vandaag je kaart gekregen, bedankt!
    Het is hier wel wat fris buiten vandaag ( Zaterdag ) met een donkere lucht. Leo heeft toch zijn stoute schoenen aangetrokken en is even de voortuin aan het opruimen, terwijl Louise de auto aan het stofzuigen is! Elliott had vandaag geen wedstrijd, anders was Leo natuurlijk niet thuis geweest! Wij gaan vanavond naar een golden oldies feest bij de soccerboys, hoop dat het gezellig gaat woorden.
    Nou, ik ga hier de boel aan kant brengen, Cody is zo aan het verharen, ik blijf maar stofzuigen! Hebben jullie gelukkig geen last van met jullie honden natuurlijk!
    Groetjes voor nu,
    en tot de volgende keer
    Linda x

  • 05 April 2008 - 20:46

    Lenneke:

    Hoi Wendy,

    Nog steeds in Suriname?! wat ben ik jaloers zeg!! Hoe lang zit je daar nu al en wat doe je allemaal? Ik mis Suriname nog steeds heel erg, ook al ben ik al weer bijna een jaar terug. Wat gaat de tijd toch snel..

    Gelukkig zie ik de mensen die ik daar heb leren kennen nog bijna wekelijks, de Surinaamse avonturen worden dus nog vaak besproken.

    Veel plezier nog!

    x Len

  • 07 April 2008 - 20:37

    Oma An:

    hallo Wen, ik kan begrijpen dat jullie van de vakantie genoten hebben, lekker toeren met de auto, mooie omgeving,leuk huis en een week niet werken!
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt en wat smaakte die spullen van AH lekker!!
    Bedankt voor de kaart, die pas is aangekomen.Nu het luie leventje achter de rug is wens ik jullie toch weer moed en kracht om weer door te gaan met het gewone leven.Veel groeten en liefs voor jullie allemaal van oma An

  • 14 April 2008 - 13:17

    Priscil:

    Hallo daar in suriname je vakantie foto's zien er goed uit,nou zoals je zie ben ik ook weer thuis van cran canaria vanacht om 2uur geland en waren om 4uur nacht's pas thuis met van alles dus ook weer een soort wereldreis, ook nog bedankt voor de kaart ik had jou adres niet bij mij op Cran het was ook mooi weer lekker zon zee en strand heb je ook mijn s.m.sje ontvangen voor ik met vakantie ging en ook vanaf Cran ben wel benieuwt of dat ook gelukt is. Ben wel in de kreukels op vakantie gegaan want op zaterdagochtend heb ik onder een autogezeten met mijn fiets en moest snacht's weg niks gebroken alleen naar een dag was ik bont en blauw en bewoog als een robot ook weer is wat anders maar na 2weken doe alleen mijn duim het nog niet zo goed.O ja werk je nog steeds in dat Guesthouse of moet je al naar anderwerk uitkijken Hunkey gebin nog steeds niet in suriname maar wel op Curacao dus je weet het niet he. nou de groetjes van ons xxxx prisje

  • 24 April 2008 - 20:06

    Thea:

    Hoi Wen.
    hoe gaat het met julie en Meity?
    Morgen vertrekken we voor een weekje naar frankrijk dus ik mail je nog
    Dikke kus

  • 08 Mei 2008 - 11:00

    Mieke:

    Wen!
    Waar blijven de nieuwe stories!! Ben benieuwd! Het is hier nu ook echt lekker weer, maar heb er nog weinig van kunnen genieten helaas.. dit weekend maar beginnen met de kleur! :)
    Dikke kus

  • 25 Mei 2008 - 13:30

    Thea.:

    Hoi Wen,
    waar blijven je verhalen.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 24792

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: