New message! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu New message! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

New message!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

10 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

New message!

Eindelijk weer is een berichtje vanuit een regenachtig Paramaribo. Het heeft een tijdje geduurd, maar alles gaat hier z’n gangetje en er is dus niet zo heel veel nieuws om te vertellen.

Inmiddels is er weer een nieuwe hond bijgekomen op het erf. Het is 1 van de puppies die geboren is toen mijn ouders hier nog waren bij Renzo thuis. Hij heet Milo en is erg grappig.
Helaas werd hij de afgelopen week erg ziek en bij de dierenarts werd de ziekte van weyl geconstateerd. Gelukkig is onze hond Meity ingeënt. De pup is al 4 dagen aan het braken en heeft gisteren een infuus gehad tegen uitdroging. Gelukkig gaat het inmiddels alweer stukken beter en zit hij weer volop energie en valt dus iedereen de hele dag lastig omdat hij wil spelen!

Daarnaast zijn we ook bezig geweest met het regelen van tickets. Als alles goed gaat vliegen we samen op de 19e naar Nederland voor een maandje. We vliegen dan op 24 oktober weer terug. Dus het ziet er naar uit dat ik hier nog wel een tijdje blijf. Maar ik heb nu al super veel zin om naar Nederland te komen.

We zijn ook op zoek naar een ander huis, naast het feit dat echt alles in het huis van zo’n slechte kwaliteit is (alles breekt, roest, scheurt, etc.) is er pas geleden een nieuwe tent geopend een paar erven verderop met 5 dagen per week super harde muziek van 6 tot 2 uur ’s nachts.
Heel erg irritant dus. Daarnaast hebben we nu ook al 4 dagen geen water omdat de hydrofoor kapot is en nu moeten we dus douchen in het 1e huis. Dus genoeg redenen om op zoek te gaan naar een ander huis.

Op het werk is het rustig, de maanden mei en juni staan bekend om het feit dat er weinig toeristen deze kant opkomen. Donderdag ga ik even invallen bij Zus & Zo, zodat Bernadette en ik elkaar kunnen vervangen bij ziekte en vakantie etc. Er is trouwens een nieuwe website opgezet: www.twenty4suriname.com daar kun je ook alles vinden over Zus & Zo.

Vandaag is het EK begonnen en ook hier wordt dat op TV uitgezonden, helaas zit er wel Portugese ondertiteling onder dus er is echt niets van te verstaan! Maar goed, met al die Nederlanders hier is het een gezellig sfeertje! Ben benieuwd hoe ver we gaan komen!

Afgelopen weekend zijn we eindelijk weer is een weekendje buiten de stad geweest. We konden een jeep lenen van een collega van Renzo en dat heb je echt wel nodig als je over de bauxietwegen rijdt. We zijn naar Overbridge geweest, dat is ongeveer een half uur rijden vanaf de luchthaven en dit ligt echt midden in het bos op de weg naar Brownsberg.
Het is daar echt heerlijk geniete van de omgeving, zwemmen in de suriname rivier (waar ook piranha’s zitten), slapen in je hangmat in een hut, vissen, barbecuen, relaxen, etc. Heerlijk om even weg te zijn uit die drukke stad. We zijn helaas maar 1 nachtje gebleven, maar dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Floor, (en alle anderen die erom vroegen) hier zijn eindelijk ook weer wat nieuwe foto’s!!!!

Heel veel groetjes!!

  • 10 Juni 2008 - 07:03

    Mieke:

    Wat heerlijk weer een vers verhaal en maak me maar jaloers hoor! Zou ook wel weer zo'n weekendje weg willen! ;)
    Gezellig dat jullie deze kant op komen, ik hoop echt dat het gaat lukken!
    We hebben idd een nieuwe pup voor m'n moeder gehaald echt een schatje! Ben stiekem een beetje verliefd..;) Zou het liefste zelf ook 1 willen, maar gaat helaas niet..
    Hoop dat ik je binnenkort weer te pakken krijg! Dikke kus aan Renzo en natuurlijk ook aan jou!

  • 10 Juni 2008 - 07:43

    Kaoutar:

    ey meid wat leuk om te horen dat het nog steeds zo goed met je gaat! had ook niets anders verwacht..!! maar wat cool dat je weer naar Nederland komt! kunnen we eindelijk Renzo zien!!! die wordt natuurlijk wel gekeurd he!
    Groetjes en tot snel

  • 10 Juni 2008 - 15:39

    Cin:

    Heee wen!
    Alles goed?
    Zo te lezen wel hé!
    Heb echt zin om je weer is een keertje te zien haha

    xxx(L)

  • 10 Juni 2008 - 17:16

    Jacqueline:

    Haai Wen,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen.
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Fijn om te horen dat alles goed gaat met je. Ik be benieuwd hoe je het bij zus en zo vind om te werken.
    Ik zou zo weer terug willen komen, maar dat zit er voorlopig niet in.
    Doe iedereen bij twenty4 de groetjes van mij.

    Liefs Jacq

  • 10 Juni 2008 - 19:36

    Kirs:

    Hahahaha, nu toch eindelijk een verhaaltje! Leuk om te lezen en ook weer om in de stemming te komen! Ik zie je daar wel en ik ga de site ff checken hoor! Kuzzz

  • 10 Juni 2008 - 19:44

    Thea.:

    Hoi Wen,
    leuk weer een verhaal te lezen.ziet er gezellig uit die hutten in Overbridge.
    Het lijkt een beetje op Cola kreek alleen geen bruin water natuurlijk.
    dikke kus voor jou en Lorenzo van ons

  • 10 Juni 2008 - 20:23

    Trudie Palte:

    Hoi Wendy Oh je kom je haast alweer naar huis, Nederland weer op zijn kop zetten. Het Nederlands elftal doet het tot nu toe goed he 3-0 tegen Italie geweldig toch word echt weer ouderwets gezellig lekker feesten als ze winnen Heb je het guesthouse nog versiert??
    Volgens mij collega zit er een Bas van der Heijden (dacht ze) in Parimaribo daar kan je gewoon Nederlands snoep / eten kopen moet je toch maar eens op zoek gaan (al hoewel volgens mij ben je wel afgevallen, denk dat ik ook maar daar komt wonen, goed voor de lijn. (Of is het de verliefheid?????? werkt ook altijd he is een echte calorieen -verbranden Ik heb niets zinnigs te schrijven dus stop ik maar Groetjes daar van de fam. Palte

  • 13 Juni 2008 - 20:43

    Anita:

    Hey Wendy,leuk weer een berichtje te lezen, ook hier gaat alles z'n gangetje(hoewel..nederland heeft zojuist gewonnen met 4-1!!) Karlijn is geslaagd!!Ook leuk!Ze gaat de middelbare hotelschool doen,dus wie weet ook een stage in een ver buitenland.. Gezellige foto's van jullie tweetjes!Je ziet er goed uit! Groetjes en veel succes met de huizenjacht!!

  • 15 Juni 2008 - 13:59

    Priscil:

    He He eindelijk weer eens wat nieuws over jullie.Had al een paar keer gekeken maar niks nieuws dus over dat weer en zo in nederland hoef ik ook niks te vertellen want dat doe je moeder vast. De foto's zijn leuk de hond is groot geworden ziet er erg lief uit die kleine komt ook nog wel.De foto van jullie bij de rivier is ook leuk Renzo lijkt wel een knuffelbeer ha ha. Had niet gedacht dat je nog een keer terug zou komen?alleen voor vakantie en Renzo het weer in nederland laten voelen is hij blij mee.Maar je wilt hem zeker ook aan OPA&OMA laten zien. Groetjes van Frans en cilla

  • 25 Juni 2008 - 10:45

    Thea:

    Hoi Wen,
    Jammer maar de ornje koorts is over,hebben julie ook met elkaar gekeken en was er nog iets versiert?Hier hebben we de vlaggetjes weg gehaald,hu maar hopen dat Guus Hiddink wint met Rusland.
    Dikke kus van pap en mij

  • 05 Juli 2008 - 17:17

    Oma An:

    hoi Wen, leuk om na mijn zwitserlandvakantie weer een bericht van jullie te lezen,ook over een paar fijne dagen in Overbridge. Wat naar dat jullie zo akelig wonen, is er al kans op een andere woning? ik hoop van wel.Alletwee liefs van oma an.

  • 09 Juli 2008 - 19:44

    Thea:

    Hoi Wen,
    de doos komt 21 juli aan.
    dikke kus van ons.

  • 25 Juli 2008 - 07:32

    Mieke:

    Wen!
    Waar blijven de nieuwe verhalen!!! Is het al bekend of Renzo z'n visum rond is? Hope so!!
    kus!

  • 26 Juli 2008 - 18:42

    Priscil:

    Hallo daar.Het lijkt wel of je een dierenasiel begint met al die beesten maar wel leuk denk ik,loop je niet leeg van de rekening van de dierenarts? of is het daar niet zo duur.Wij hebben vrijdag de 25 jully de kaart gehad bedankt maar ik had al gelezen dat je kwam hoor,als ik je nog maar herken ha ha.Het is nu hier ook warm en klef dus ik weet niet wat beter is bij jou of ons nederlandje je moet denk wel afkikken voor de temp als je in sept komt, koop je voor lorenzo dikke truien en een lange onderbroek want die zal het wel koud hebben. Groetjes P&F

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 24792

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: