Bezoek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

30 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Pap en mam zijn inmiddels alweer thuis aangekomen en aan het werk. Ik ook trouwens…was wel lekker die paar vrije dagen! Mijn ouders zijn 2 weken in Suriname geweest, waarbij ze de eerste week een rondreis hebben gemaakt. Ze zijn naar Brownsberg, Botopasi, de plantages op Commewijne etc. geweest. De week daarop zijn we samen wat dagjes weg geweest o.a. naar Cola Kreek, waarbij we ook langs het monument zijn gereden van de vliegtuigramp in de jaren ’80. Hier is een grote Boeing neergestort van SLM, de Surinaamse Luchtvaart maatschappij, met daarin het gehele nationale voetbal elftal! Een grote ramp dus, vooral omdat iedereen hier wel familie en kennissen had die in het vliegtuig zaten. Daarna zijn we doorgereden naar Cola Kreek waar we de hele dag samen met Jason en Renzo z’n moeder hebben doorgebracht.
Daarnaast zijn we ook nog in Fort Zeelandia geweest, de stad in en hebben we erg lekker gegeten in de restaurants hier. De weken zijn voorbij gevlogen!

De regentijd loopt op zijn einde, dus de mooie dagen komen steeds vaker te voor schijn!
Nog steeds is het ’s nachts best fris en is lange mouwen en een lange broek noodzaak! Voor mij dan althans, Renzo heeft het echt altijd warm dus die heeft nergens last van.
Bij jullie is het ook nog steeds lekker fris zag ik, 4 – 6 graden!

Iedereen van de familie hartstikke bedankt voor de mooie dvd die jullie hebben samengesteld op 1e kerstdag! Het hoogte punt was toch wel de mooie mop van Frans. Lorenzo wil nog steeds weten wat er op dat briefje stond…. Maar het was erg leuk om mijn huis, kamer, thuis bij opa en oma, sneeuw en ijs, schaatsen en vooral het gezellige kerstdiner (alweer Chinees????) te zien. Ik wist niet dat er zoveel mensen in het huis pasten bij Trudie! Hopelijk was het eten lekker en zo te zien en horen hebben jullie je wel vermaakt!

Bij Lorenzo thuis zijn (weer) puppies geboren, 1 vrouwtje en 3 mannetjes. Zie foto. Ze zijn weer heel schattig. Maar niet zo leuk als Meity, die inmiddels als 10 kilo weegt en niet meer is op te tillen. Volgende week wordt ze geopereerd zodat we hier geen puppies krijgen! Een paar weken geleden zijn we voor het eerst naar de dierenarts met haar geweest en wat blijkt, mevrouw vind autorijden erg leuk en bij de dierenarts slaapt ze de gehele tijd, inclusief op de behandeltafel. Sindsdien heeft ze dus geen vlooien en wormen meer! Op het werk zijn helaas nog maar 2 katten over …2 weken geleden is de rode kater aangereden voor de deur. De 2 katten, Jet en Jerry maken het goed.

Iedereen nog bedankt voor alle kaartjes, ook de kerstkaarten komen nog steeds binnen! Aangezien de postbode per kaart betaald wordt krijgen we hier ongeveer 1 keer per maand post! Dus ik hoop dat ik nu alle kerstkaarten binnen heb!

Groetjes Wendy en Renzo

• 30 Januari 2008 - 19:01

Jolanda En Aad:

Hoi Wen, het is al weer een poosje geleden, dat ik een nieuw berichtje van je kon lezen. Maar goed je had het drukl, eerst alles opruimen, toen je ouders en nu weer bijkomen. Het leven is lijden. Jammer voor je dat het zo fris is. Je kunt beter bij ons zijn, heerlijk warm (8 graden) en een beetje wind (er wordt storm voorspelt). Het regenseizoen is hier net begonnen ( januari - december), we hebben dus nog even.
    Maar verder gaat alles prima en we zijn gezond. Wat wil je nog meer. Ja ja, ik heb nog één wens, maar die komt niet uit. Kortom leuk om weer wat te horen.
    Groet uit Spijkecity

• 30 Januari 2008 - 19:15

Cindy:

Hee Wen!
    Alles goed?
    Zo te lezen wel he!
    Je hond is echt heel erg lief
    De puppý's denk ik ook wel haha
    Nog heeel veel plezier daar!
    =xxxxxxxxxxxxxxx=

• 30 Januari 2008 - 22:03

Kirs:

Helaaa!! Klinkt lekker hoor daar! Jeetje mineetje en wat waren de straten rood met oud en nieuw! Was denk ik wel vet om mee te maken! Volgens mij amuseer je je daar goed! Nou tot snel! Kuzzz

• 31 Januari 2008 - 09:18

Trudie:

Hoi Wendy alles goed zo te lezen wel he, we zullen maar alvast beginnen met paas kaarten op te sturen. Zeker wel weer ff wennen nou dat je ouders weer weg zijn
    we gaan eerdaags de film en foto's bekijken ben benieuwd. Net als Lorenzo wil iedereen graag weten wat er op dat briefje staat Wie weet komt er wel eens een vervolg op dat verhaal dat laten we het jullie wel weten ok. He groetjes en werk ze

• 03 Februari 2008 - 11:10

Thea:

Hoi Wen,
    Het lijkt al weer een tijdje geleden de vakantie wij hebben het naar ons zin gehad en het is aan iedereen die niet naar een touristisch oord wil aan te raden om eens in Suriname te gaan kijken.
    Hoe gaat het met Miety is ze al geholpen?
    dikke kus van je vader en mij.

• 04 Februari 2008 - 15:18

Priscil:

nou je vader en moeder komen denk ik ook daar wel wonen want je vader kan dan gelijk de lijn voor telefoon aan leggen ga het wat vlugger en anders wordt hij postbesteller voor je moeder kan je ook wel want verzinnen oppas of zo grapje nou met onze Jet ga het ook goed hoor dat zie je binnenkort wel.als je naar het andere eiland ga kan de post dan nog naar je oude adres??? ik hoor het wel.kijk ook even in je mail die is ook leuk ha ha groetjes pris en frans

• 08 Februari 2008 - 16:42

Mark En Diana:

Blijft komen en gaan met die katten, balen hoor.
    Begrijpen dat je het nog steeds naar je zin hebt ? zijn we blij mee, doe iedereen een dikke knuffel van ons, zeker mavrick !!!

• 11 Februari 2008 - 15:28

0ma An.:

hallo Wen, Leuk om weer nieuwe berichten over jullie te lezen, en ik hoorde van Thea dat jullie het goed hebben en dat je
    het werk ook nog leuk vind.
    Gisteren zijn we van de wintervakantie teruggekomen uit Beieren, het was heel mooi en gezellig, maar we hadden geen
    sneeuw, dat was wel heel jammer en het leek wel voorjaar. Alle velden groen en op de toppen maar een dun laagje sneeuw,Dus we gaan voortaan weer naar Oostenrijk of Frankrijk
    Nu maar weer aan het gewone leven beginnen. Groeten aan allen van oma an.
    !

• 14 Februari 2008 - 15:54

Priscil:

Hallo daar ben ik weer doen zij daar ook valentijn? of heb je tegen Renzo gezegd dat je dat wel heel leuk vind!!!!!nou veder staat er nog geen nieuws op ik wacht wel op je moeder tot zij een keer langs komt groetjes van frans en cilla doeiiii xxxx

• 27 Februari 2008 - 09:15

Thea:

Hoi Wen,
    heb je nog foto's van Meity,ze zal best al weer gegroeit zijn.
    Groetjes aan Loernezo.

• 10 Maart 2008 - 12:53

Mieke:

Wen,

Waar blijven de nieuwe stories... ben braaf je site aan het checken of er al een nieuw bericht op staat aangezien ik die fijne mailtjes niet krijg..;)
    Het is hier nu echt pleuresweer... regen, regen, regen...
    Dikke kus!