BYE BYE 2007, WELCOME 2008 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu BYE BYE 2007, WELCOME 2008 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

BYE BYE 2007, WELCOME 2008

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

31 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Nog even en dan is 2007 voorbij.
Het jaar waarin ik samen met Mieke naar het onbekende Suriname vertrok, waarin ik afstudeerde in het toerisme, waarin ik Lorenzo heb leren kennen, het jaar waarvan ik maar 5 maanden in NL heb doorgebracht, het jaar waarin ik nu echt ben gestopt met werken bij de Hunkemoller, het jaar dat ik Floor heb leren kennen, waarin ik mijn verjaardag voor het eerst in de zon heb gevierd, het jaar waarin mijn ouders eindelijk in Egypte zijn geweest, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan! Maar vooral jaar dat mijn hele leven op zijn kop heeft gezet en waardoor ik nu aan de andere kant van de wereld zit!

Vanaf vorige week is het ontzettend druk hier, met toeristen en Surinamers uit Nederland die hier allemaal kerst en oud & nieuw gaan vieren. Maandag 24 december zijn we met een aantal vrienden naar een Tai-Boks Gala geweest. Het was erg druk dus we moesten helaas de hele avond staan, maar het was wel grappig om zo kerstavond te vieren!
Eerste kerstdag zijn we uit eten geweest met het werk van Lorenzo. We hebben super lekker gegeten in een Chinees restaurant en zijn daarna beland in een Chinese karaoke bar! Tweede kerstdag hebben we lekker uitgeslapen en daarna moesten we allebei ’s avonds werken.
Afgelopen weekend waren er veel feestjes en streetparty’s. De knallen vliegen je hier al dagen om je oren! Vanaf de 23 december kun je overal vuurwerk krijgen en het wordt natuurlijk gelijk afgestoken. Dus ik hoor de hele week, dag en nacht, vuurwerk! Liefhebbers kunnen hier dus veel langer genieten! Jullie begrijpen natuurlijk dat Renzo al dagen aan ‘’het spelen’’ is buiten! Ik moet vandaag (31e) ’s morgens tot 11:30 werken, daarna ga ik samen met Renzo naar de stad, daar is de hele dag muziek, optredens en vooral vuurwerk! Dan gaan we rond 5 uur richting het uitgaanscentrum, waar Renzo moet werken en er ook vele optredens zijn.
Dat is allemaal tot 22:00! Daarna gaat alles dicht, iedereen gaat dan namelijk naar huis om met familie en vrienden oud en nieuw te vieren. Gelukkig heeft Zus&Zo (dat is het andere guesthouse van mijn baas) een feest georganiseerd vanaf 22:00 uur, dus alle toeristen kunnen daar terecht! Na 10 uur ga ik dus nog even naar Zus& Zo en dan naar mn schoonfamilie.
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn en zal jullie op de hoogte houden!

Ten slotte wensen wij jullie allemaal alvast een heel gelukkig, gezond en voorspoedig nieuwjaar toe!! Alle kinderen (groot en klein) voorzichtig met het vuurwerk en geniet vooral van de champagne en oliebollen (ja die hebben we hier ook, hmm!) Die heb ik vandaag 4 uur lang staan bakken op mijn elektrische kookplaat, dat ging dus echt op een Surinaams tempo! Maar ze zijn gelukt!

HAPPY NEW YEAR!!

Wendy & Renzo

  • 31 December 2007 - 16:50

    Thea:

    Hoi Wen,
    Zo waar de eerste.
    Goed dat de oliebollen gelukt zijn en de appelflappen????
    Ik wens jou en Lorenze een heel gezellige avond en een heel gelukkig 2008 .
    Als ik er door komt bel ik je nog.
    Dikke kus van pap en mij.

  • 01 Januari 2008 - 17:29

    Jacqueline:

    Haaaai Wennn,

    Ik me me voorstellen dat het een heel bijzonder jaar 2007 voor jou is geweest. Je hebt veel mee gemaakt en keuzes moeten maken. Ik vind het bijzonder moedig van je dat je op dit moment aan de andere kant van de wereld leeft. Het is een geweldige ervaring die niet iedereen zal meemaken. Dus wat mij betreft kan je trots op jezelf zijn.

    Ik volg nog steeds je verhalen. Het is leuk om te lezen hoe het jou vergaat.

    Nog een gelukkig nieuwjaar, dat al je wensen uit mogen komen en dat het net zo'n mooi jaar wordt als 2007.

    Liefs Jacqueline

    ps. tot snel!

  • 01 Januari 2008 - 19:14

    Riet:

    hallo wendy als eerste een gelukkig en gezond nieuwjaar voor jou en renzo een drukke tijd zo te lezen hier geen 31 graden zo als bij jou maar de kou valt wel mee weer een leuk lang verhaal van jou, hier is alles het beetje het zelfde veel gewerkt bij hunke zo als gewoonlijk inmiddels is wel mij vader een paar weken geleden overleden hij was heel ziek geworden dus het was beter zo, we hebben al een vacantie geboekt we gaan 20 mei naar turkije naar kemer de turkse riviera nu de groetjes van riet en rob

  • 02 Januari 2008 - 13:36

    Christy :

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!!!!

    Groet,
    Christy (en Martijn)

  • 02 Januari 2008 - 20:01

    Thea:

    Hoi Wen,
    Leuke foto's en ik dacht dat het hier een zooitje was met dat vuurwerk.We hebben de visum gehaald.
    Zal de boeken die je doorgegeven heb meenemen.
    Dikke kus van ons

  • 08 Januari 2008 - 13:50

    Trudie:

    Hoi Wendy Leuk weer eens een verhaaltje en die foto's dat is nog een een oudjaards feest zeg zouden we hier ook moeten hebben alleen jammer dat je tussendoor nog moet werken. Nog een paar dagen dan kunnen je ouders eindelijk Lorenzo eens ontmoeten, zien waar je woont en werkt leuk hoor nou de groetjes maar weer doei

  • 09 Januari 2008 - 13:15

    Liane:

    Wat een fantastisch jaar heb jij achter de rug en dat er voor jou en Lorenzo nog een heleboel mogen volgen.

    De beste wensen voor 2008

    Dikke zoen Liane

  • 10 Januari 2008 - 20:57

    Mark En Diana:

    Wij misten dit jaar wel het surinaamse oud en nieuw hoor, zeker het feestje van Zus en ZO

    de beste wensen en veel suc6 het komende jaar, je ex collega´s

  • 10 Januari 2008 - 22:49

    Linda, Leo En Kids:

    hoi wendy,
    ik had je bericht al gelezen en nu zie ik dat je ook wat foto`s heb geplaatst, heel leuk om te zien hoe het daar met oud en nieuw allemaal gegaan is.
    Je hond is een schatje, hoe oud is die nou trouwens?
    Vandaag zijn je ouders in Suriname aangekomen, dus ik neem aan dat jullie het heel gezellig hebben bij elkaar. Hopelijk ging het vliegreis wel goed, ze zullen wel me zijn vanavond denk ik!
    Heel veel plezier de komende twee weken, geniet ervaan met z`n allen, wij verwachten een uitgebreide reisverslag van ze als ze weer thuis komen!
    Ook de beste wensen voor 2008 natuurlijk en doe lorenzo de groeten van ons.
    Veel liefs, L,L,J,T,E en L !!!

  • 11 Januari 2008 - 12:10

    Wendy:

    Mijn ouders hebben 24 uur vertraging met de klm dus ze komen pas vanadaag de 11e aan!
    groetjes

  • 13 Januari 2008 - 14:58

    Pris:

    Hallo nog een gelukkig en liefde vol 2008 toegewenst.ik heb net de foto,s zitten kijken die hond is om optevreten zo lief kopje.De kerst en oud en nieuw ziet er daar ook erg leuk uit moet ik zeggen met al dat vuurwerk en zo,o ja wat is dat ook al weer wat in die grote schaal zit met eieren ziet er lekker uit.Ik dacht dat je vader en moeder iets eerder naar je toe kwam want dan is dat s.m.sje te vroeg geweest. om zo te lezen kom je nog niet terug want het is daar wel erg leuk met je vriendje lorenzo en je huisje en beestjes hier is het maar somber dan koud of nat.Groetjes tot de volgende keer maar weer doeiiiii.
    frans en pris

  • 25 Januari 2008 - 15:09

    Thea:

    Net terug uit Suriname,
    Een hele belevenis die binnenlanden met een korjaal de rivier op,kaaimannen spotten s'nachts(niks gezien)gepoedeld in de stroomversnelling tussen de stenen
    op bezoek bij de dorpskapitein in het binnenland en overnacht op in oude plantages wooning Met Wendy,Lorenzo,zijn moeder en Jason naar de Cola kreek en natuurlijk de stad Paramaribo zelf een hele ervaring een stad met tegenstellingen maar wel relext
    de sfeer wat drinken bij het vat.En natuurlijk bij Wendy en Lorenzo geweest en Mietie in levende lijve gezien en de 2 katjes bij twenty 4.
    Als jullie de kans krijgen is het de moeite waard om te gaan wij hebben erg genoten

  • 28 Januari 2008 - 21:02

    Cindy:

    hee wen,
    alles goed?
    vast wel he!
    nog veel plezier daar en dat hondje is echt heeel erg schattig!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 24807

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: