Holidays are coming……holidays are coming......... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu Holidays are coming……holidays are coming......... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

Holidays are coming……holidays are coming.........

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Het is inmiddels alweer half december en de feestmaand is al in volle gang.
Ik ben dinsdag ook weer een jaartje ouder geworden en ben nu al 24 jaren jong (natuurlijk ;) )
De afgelopen weken ben ik bedolven! Onder de kilo’s snoepgoed en cadeaus.
Ik kan iedereen niet genoeg bedanken voor alle zelfgemaakte kalenders, fotohouders, pepernoten, kruidnoten, boekjes, zingende Elvis honden, kerstballen, chocoladeletters, kikker en muizen, (helaas helemaal gesmolten) suikerletters, voorraaddozen, beertjes, drop, schuimpjes, clinique mascara & crème, toilettasjes, chocolade kruidnoten, soepkommen, handdoeken, eierdopjes en lepeltjes, thee, agenda, tissues, zwarte pietenbeker, ehbo kit, aspirientjes, speculaas, suikerbeesten, heineken rugzak, foto’s en alles waar ik even niet op kan komen maar wat me ook verast heeft! Echt het was geweldig om tot 4 keer toe kado’s te mogen openmaken hahahaha!
Super bedankt voor alle moeite, tijd, energie en creativiteit die jullie allemaal hierin hebben gestoken, voor alle telefoontjes, e-mail en smsjes op mijn verjaardag en de geweldige gedichten die jullie gemaakt hadden voor sinterklaas!! Mam & pap extra bedankt voor het opsturen!

Gelukkig houd Renzo helemaal niet van zoetigheid dus kon ik al die kilo’s snoepgoed helemaal alleen opeten! Dat zag ik niet echt zitten, want dan kan ik volgend jaar nog steeds sinterklaas vieren en ben ik tientallen kilo’s aangekomen denk ik.
Dus heb ik alles gedeeld (zoals het hoort natuurlijk) met John, de buurjongen, op mn werk, Nederlandse vrienden en mn schoonouders (voornamelijk mn schoonmoeder), die zijn gek op chocola en speculaas. Ik had haar ook voor het eerst marsepein laten proeven, iets wat ze alleen maar kende uit de liedjes van vroeger. Sinterklaas wordt hier niet echt groot gevierd. Alleen de scholen met een groot budget huren een Sinterklaas (zwarte man met witte baard en rode mantel) in en de ouders moeten dan zelf een kado kopen, waardoor het ene kind een kleurboek krijgt en de andere een nieuwe fiets! Een beetje krom dus. Het heet hier trouwens kinderdag.

Ik heb dit jaar voor het eerst op mijn verjaardag kunnen b.b.q en ! Ja, ja voor alles is ene eerste keer natuurlijk. Erg grappig. Zondag daarvoor warn we naar White Beach geweest, even een dagje buiten de stad, zwemmen, zonnen, eten en drinken, heerlijk relax.

Op dit moment is de kleine regentijd begonnen en is de temperatuur redelijk aangenaam.
Overdag is het gemiddeld zo’n 30 graden, vochtig en valt er regelmatig een goede bui.
’s Nachts koelt het sterk af en kan ik mijn T-shirts met ;lange mouwen en mijn joggingbroeken weer aan!! Niets vergeleken bij Nederland, zoals ik iedere avond op het BVN (de wereldomroep) het nieuws en weer van Nederland kan volgen, maar toch fris!
Dus de afgelopen maand heb ik lekker in lange mouwen en lange broeken geslapen. Toch heerlijk om deze kleding ook nog is aan te trekken.

Het kerstgevoel is nog veeeeer weg bij mij. Gisteren hebben we eindelijk de kerstboom opgetuigd. We hebben alles al een week in huis, behalve de lichtjes. Blijkbaar kun je hier geen normale lichtjes kopen, alles moet gekleurd, knipperen etc. Daar hou ik helemaal niet van dus heb ik weer eens een zoekactie gehouden naar normale lichtjes. Gelukkig heb ik die gisteren gevonden en staat de kerstboom eindelijk!
De cadeaus met kerstversieringen kwamen goed van pas, de vlinders zitten in de boom en de waxinelichthouders staan gezellig op tafel. Maar toch ontbreekt er iets, voornamelijk de kou, de super mooie kerstboom thuis, alle versierde huizen, de warme chocolademelk, de kerstkransjes, de sneeuw.. Ik weet het niet precies, maar het blijft vreemd om met deze temperatuur een kerstboom neer te zetten. Voorn mn gevoel is het ergens eind oktober, beetje herfstachtig weer en zo alleen dan wel met 30 graden. Vreemd allemaal, maar wel ene bijzondere ervaring om mee te maken. Oud en nieuw staat hier ook voor de deur, dat wordt hier groots gevierd met erg veel feesten, drank (bier) en vuurwerk. Voor zover ik het begrepen heb duurt het 29, 30, 31 december en 1 en 2 januari. Dus niks braaf tussen 11 uur ’s morgens en 2 uur ’s nachts je vuurwerk afsteken, maar gewoon dagenlang! Ben benieuwd of ik het nog leuk vind 2 januari! Hahaha!

Ik hoop dat jullie allemaal je kerstkaart hebben gehad.
Vanuit een regenachtig maar warm Paramaribo wensen wij jullie anders alsnog hele fijne feestdagen en een gelukkig 2008 toe!

Liefs Wendy & Renzo

  • 17 December 2007 - 17:17

    Cindy:

    hee wen!
    ik ben jaloers dat het daar nog lekker weer is!
    hier kunnen we mischien over 2 dag schaatsen..[naja ook wel leuk maar liever de zon hoor hahaha:D]
    &je kestkaart hebeb we gekregen dankjéé!
    ik stop weer!
    Nog heeel veel plezier/geluk/suc6 daaro....

    xxxx

  • 18 December 2007 - 12:21

    Thea:

    Hoi Wen
    Leuk weer mee te genieten met je leventje daar in Paramaribo.
    Niet niks in december met je verjaardag een barbeque .
    Gezellige kerst dagen en een goed en gelukkig 2008.
    groetjes aan Lorenzo.

  • 18 December 2007 - 13:32

    Anita:

    Wij willen jullie een heel gezellige kerst toewensen vanuit een bere-koud nederland!!

  • 18 December 2007 - 16:00

    Jolanda En Aad:

    Leuk verhaal en te gek barbeknoeien in december. Was wel vreemd jou verjaardag zonder je, maar goed, het bier heeft er nier minder door gesmaakt. Alvast een kerstgroet uit Spijkcity

  • 20 December 2007 - 10:53

    Oma An:

    hallo Wendy, leuk om je verhaal te lezen,
    ik zit hier te mailen in een koud kamertje en kijk uit op de bomen in ons park, die helemaal wit zijn van de bevroren mist, een heel mooi gezicht,wat jullie moeten missen, maar jullie hebben weer andere goeie dingen.Ik hoop dat je mijn kaart gekregen heb met een aanwijzing! Groeten aan allemaal van oma An

  • 29 December 2007 - 13:17

    Priscil:

    Hoi hoe is het daar wel goed om zo te zien,de hond ziet er erg lief uit en ook de poesjes.de kerstboom is ook leuk.ik had verwacht dat je een kerstboom van kokosblad zou maken misschien volgdjaar???? Dat vuurwerk lijk mij wel wat lekker herrie weet je teminsten dat het een jaarwisseling is.Ga je het met vrinden vieren of met schoonma en broetjes van lorenzo.Nog even en dan komen ook je vader en moeder is ook weer leuk ben gelijk weer een beetje jarig denk je niet!!!. Nou de groetjes daar veel liefs en tot volgend jaar ha ha xxxx frans en pris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 24810

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: