Laatste groeten uit de rimboe! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu Laatste groeten uit de rimboe! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

Laatste groeten uit de rimboe!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Net terug uit de binnenlanden en weer helemaal up en runnning!
Het duurde even, maar hier is weer een verhaaltje!
Dankzij de zomertijd is het tijdsverschil nu 5 uur met Nederland, dus ik zal niet te laat bellen mam! ;)

Zaterdag heb ik alweer 2 wassen gedaan, opgeruimd, boodschappen gedaan en dan is het net of je niet weg bent geweest! Gisteren was het alweer 1 april……de tijd vliegt hier voorbij en ik wil nog zoveel doen en zien en daarnaast natuurlijk hard aan het werk voor de scriptie, niet te vergeten natuurlijk! Oh ja, misschien verleng ik mn ticket wel… dat zou een mooie grap zijn he! ;)

Vrijdag 23 maart was Saskia jarig, onze nieuwe vriendin die we bij de pintautomaat hebben ontmoet, ja ja waar je elkaar wel niet tegenkomt! Natuurlijk moest dit gevierd worden bij het Vat en La Caff. Mieke en ik hadden ’s middags al in een feestwinkel allerlei toeters, hoedjes etc. gekocht om de boel een beetje op te vrolijken!! En dat is aardig gelukt trouwens! Het was erg gezellig! Kijk maar naar de foto’s!

Zaterdagavond / nacht was er weer een leuk feestje hier! = Lustig! Aan het water op een groot terrein met een zwembad! Een beetje jammer van de regen…. daardoor werd het terrein omgetoverd in een grote modderpoel! Maar ondanks dat was het toch erg gezellig met elkaar en de Party Squad! Een aantal meiden van de groep is aan het einde van het feestje nog even langs de VIP room gegaan om ff met ze te kletsen en hebben ze tot dinsdag nog veel gezien! ;) Later op de avond kwam Lorenzo en collega’s na het werk ook nog even kijken en werd het nog leuker! Het was weer lekker vroeg!

Maandag t/m vrijdag zijn we weer naar het binnenland geweest, dit was onze 3e en laatste trip naar het BovenSuriname gebied. Dit keer zijn we teruggegaan naar een aantal dorpen en lodges van onze oriëntatietrip. Maandag zijn we vertrokken naar Futunakaba, het dorp waar we tijdens onze eerste trip ook hebben geslapen, het was erg leuk om iedereen weer terug te zien en dat ons ook nog konden!! De vrouwen wilden graag meewerken aan onze interviews, helaas hebben we niet iedereen kunnen interviewen omdat wij nog steeds geen Saramacaans praten ;) en Samantha, onze begeleidster van de N.V.B. dus alles moest vertalen! Een heel gedoe dus omdat de onze ‘’eenvoudige’’ vragen eerste moesten worden omgezet in een soort verhaaltje omdat ze het dan beter begrijpen! Een interview afnemen duurt dus dan ongeveer 1,5 uur! Na Futuna zijn we nog naar Botopasi gegaan, het enige hotel in het Boven Suriname Gebied, dit hotel is opgezet om het dorp Botopasi te ondersteunen. We werden echt super vriendelijk ontvangen door Corry Vonk, de Nederlandse projectleider, zij woont al een tijdje in het gebied en ze had een super lekkere bank staan! Zo’n Afrikaanse luipaardprint, waarin je helemaal wegzakt!!!!

Dinsdag hebben we echt heeeeel hard gewerkt! We hebben 7 interviews op 1 dag afgenomen!!!!! Een nieuw record! We waren echt doodmoe die dag! Gelukkig konden we tussen de regenbuien door varen en hebben we zelfs weer een lekker kleurtje kunnen opvangen ;)

We hadden deze week echt een klunsweek! Ik wilde maandag uit de korjaal stappen, totdat die opeens ging bewegen en ik dus in de boot viel! Samantha gleed (haast)van de stijger af, Mieke liet de kaas echt vol in de boter vallen!!! En daarnaast zijn we allemaal uitgegleden of haast uitgegleden in de modder! Gelukkig is iedereen nog heel!
We hadden deze keer meer last van muggen en insecten dan vorige trips, met name de (rode) mieren en andere onbekende stekende beestje waren populair! Mn benen zitten echt helemaal onder de rode bultjes! (en littekens!)

Tijdens de heenreis vertelde Samantha heel enthousiast dat ze vrijdagavond naar het concert van Keisha White ging en of wij ook nog gingen!! Uhhhh, was dat vrijdag dan? Uiteindelijk hebben we nog net op tijd (voordat het bereik van je mobiel wegvalt) naar onze stagebegeleidster op de N.V.B. kunnen bellen en zij zou proberen om nog kaartjes te regelen. Na 4 dagen in spanning te hebben gezeten ;) hoorde we vrijdagmiddag tijdens de terugreis dat ze de kaartjes geregeld had. Dat was fijn -> om 6 uur thuis komen en dan om 8 uur bij het concert zijn!! Gelukkig hoorden we op tijd dat dit op z’n Surinaams ging en dat ze echt niet eerder dan 10 uur er zou zijn, dat kwam goed uit want dan konden we nog even een uur onder de douche staan (ik voelde me echt vies!) , eten (crackers ;) ), en nog ff snel een drankje doen bij La Caff natuurlijk, want 5 dagen is best lang....om m'n vriendje niet te zien ;) ! Het was in de Nis, een sporthal. Ik heb nog geprobeerd om haar hit uit mn hoofd te leren (Weakness in me), maar uhh niet helemaal gelukt, gelukkig konden de 60 vrouwelijke 13 jarige fans het wel! (oh, en Mieke). Het was dus echt niet druk! Maar goed, wij hebben Keisha White gezien, live in Paramaribo!!

We vonden het zo gezellig in de Nis dat we zaterdagavond weer zijn gegaan, dit keer naar een danscompetitie tussen middelbare scholen! Dit keer was het echt super druk en heel gezellig! De scholen waren echt super enthousiast en er werd behoorlijk wat geschud! Uiteindelijk zijn we hier blijven hangen en hebben we rond 1 uur een taxi terug genomen.

Bedankt voor alle smsjes (die ik nog steeds niet krijg ;) hahahaha en voor de (paas)kaartjes (oma en mam)! Hopelijk gaat allles goed met jullie, wij vermaken ons nog steeds wel hier! Till next time!

Liefs Wen

  • 02 April 2007 - 12:54

    Thea.:

    Zo dat gebeurd niet veel als eerste op de site,ik zit nl op mijn werk en dacht even kijken of je al iets geschreven had.
    Ik wilde even de foto's kijken maar die staan er nu op.
    Eindelijk Lorenze gezien.
    Wat een belevenissen allemaal leuk om dit te lezen succes met je verslag.
    groetjes van ma

  • 02 April 2007 - 14:56

    Frans:

    Zo, betekent dat ik nu de 2e bent die reageert? De tijd vliegt hier net zo hard zeker want gisteren was het bij ons ook 1 april. Nouja, misschien 5 uur later maar toch. Je hebt het wel onwijs naar je zin he, gaaf hoor. Lorenze....vertel!
    Wat je van ver haalt is lekker.. zeggen ze toch? Niet te geloven dat je elkaar daar dan ontmoet he, straks moet je weer naar huis en is de afstand wel erg groot om even heen en weer te vliegen.
    Het is altijd wat.

    Gisteren nacht hebben 'ze' mijn ster van mijn auto gejat, nou die hebben veel lef en onwijs veel geluk dat ik het niet gezien heb. Tenminste als ze niet zo groot en niet heel sterk zijn, moet wel leuk blijven he? Anders ben je niet alleen je ster kwijt maar lig je ook nog in een ziekenfabriek...en zie je allemaal sterretjes.

    Nou Wen voor jou vind ik het jammer als je weer naar huis moet maar voor ons is het wel weer eens tijd hoor, ik mis de broodjes kroket en mijn flesje bier, als ik op je vader moet wachten heb ik droge rimpels en moet ik bijna aan het infuus voor extra vocht.
    Afgelopen weekend samen met je vader onze oude kast bij oma/opa gebracht en a.s. donderdag komen dan de nieuwe meubels, zou het bij jullie dan ook donderdag zijn? Die tijd vliegt de hele wereld over maar da's wel leuk he.

    Wen doe die Lorenze figuur de groeten en wees een beetje voorzichtig.

    Doei, Frans.

  • 02 April 2007 - 18:36

    Trudie:

    Hoi Wendy Je geniet wel van het Surinaamse leven zeg lang leve de lol
    kon je hier maar zo'n baan vinden dan is werken echt niet vervelend hoor. maar wie weet waar je terecht kom.
    Hier is alles oke erg druk momenteel dus de tijd vliegt het is al bijna weer Pasen
    wordt er daar nog iets gedaan met Pasen zal best wel jullie hebben zoveel feestjes.
    Vermaak je een beetje en blijf je verhaaltjes schrijven want we leven allemaal met je mee groetjes van de hele familie Doei

  • 03 April 2007 - 10:16

    Trudie:

    Hoi Wendy volgens mij heb ik mijn e-mail adres t.palte@planet.nl verwijderd uit jou mail-lijst wil je dat evan nakijken voor mij Groetjes

  • 03 April 2007 - 14:16

    Oma An:

    wat heerlijk om te werken in een hele makkelijke sofa en in en vreselijk luie hangmat, maar zo te zien gaat het je prima af. Je hebt weer een gezellig verhaal opgesteld en mooie foto's gemaakt, ik heb er van genoten! Ga zo door, het kan nog een poosje. Liefs van oma an.tot de volgende keer.

  • 03 April 2007 - 20:23

    Annemarie O:

    Hoi Wendy,

    Wat een leuke verhalen weer alleen die hangmat heeft ook niet mijn voorkeur kan mij er iets bij voorstellen. Wij hebben ook eens een hangmat gehad mare wie denk je dat er als eerste uit viel. Enne nu niet gelijk raden hé. Geniet van alle leuke dingen meid het is zo tijd om weer naar huis te gaan. Hier is het weer net een paar daagjes goed geweest en typisch Nederlands nu is het weer koud. Brrrrr

    Groetjes van ons

    Annemarie.

  • 04 April 2007 - 14:40

    Wendy:

    FF voor de duidelijkheid ; het is Lorenzo, geen Lorenze ;)

  • 06 April 2007 - 18:51

    Thea:

    Hoi wen. dat is een type foutje.Ik weet dat het Lorenzo is

  • 10 April 2007 - 18:27

    Riet :

    zo weer een lang verhaal zeg nou je moeder heeft je slippers gekocht van de week sila de vacantie zit er ook bijna weer op nog een paar weekjes en dan ben je weer thuis groetjes riet en rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1799
Totaal aantal bezoekers 24807

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: