And we're back - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu And we're back - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

And we're back

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

20 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Tja, daar zit ik dan weer achter mn laptop een verhaaltje te typen, zonder Mieke :( maar gelukkig wel met Renzo :). Het appartement is wel oké, moet alleen nog even de wasmachine ontdekken en veel uit eten gaan, want er is alleen een kleine bakpan. Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg!

Mn vlucht was wat minder, na een uur te hebben gewacht in t vliegtuig mochten we eindelijk opstijgen. De rest van de vlucht was ook niet geweldig, het KLM personeel had er blijkbaar ook niet veel zin meer in en halverwege de vlucht waren de helft van de drankjes al op….bla bla bla. Daarnaat was er ook nog een babykoor, speciaal getraind in hard krijsen en het liefst allemaal tegelijk! Maar goed, ik ben er en ben nog steeds aan het bijkomen ;) Was een lange nacht ;) Naast me in het vliegtuig zat een man met zijn moeder en we hebben een tijdje zitten kletsen over Suriname en Nederland, de uitkomsten:

De voordelen van Suriname:
- je kan altijd slippers aan
- je hoeft nooit meer een jas aan (of lees: muts, handschoenen, sjaal, oorwarmers, etc.)
- het is altijd warm
- de zon schijnt altijd wel een paar uur per dag
- iedere maand weer een leuk feestje (Ja Miek, Lustig op White Beach 30 juni!!!!!)

De nadelen van Suriname:
- het is net een dorp, iedereen kent elkaar
- stagiaires komen en gaan(al is t soms misschien wel een voordeel ;) )
- kan er haast niet shoppen!! Heel belangrijk natuurlijk!
- beestjes, al heb ik ze nog niet gezien (afkloppen)

Maar goed, ben net met Saskia de stad in geweest. Heb al bij Brian in de taxi gezeten en een aantal jongens gezien die ik ‘’ken’’ uit La Caff. Brian kon me nog wel een beetje, ik had een La Caff gezicht volgens hem: verassend! Echt heel gek om weer terug te zijn en iedereen weer te zien! Sas en ik hebben natuurlijk ff uitgebreid bijgekletst! Toch vreemd om elkaar dan weer hier te zien! Er zijn nog een paar bekender, maar voor de rest is iedereen echt naar huis. Ga vanavond weer ff wat eten met Sas en dr huisgenootjes bij Pannenkoek! Al heb ik t idee dat t nooit meer zo leuk zal worden als die ene keer met die poffertjes……tja, mis jullie meiden wel hoor! Maar we maken er wel wat van!

Mochten er nog aanvulling zijn op bovenstaand overzicht; let me know!

Dikke kus wen

  • 21 Juni 2007 - 04:17

    Suus:

    He meid!

    allereerst natuurlijk nog ontzettend gefeliciteerd met je slagen :) super!! en dan weer heerlijk terug naar suriname...goed geregeld ;)
    geniet ervan en ben alweer benieuwd naar je volgende bericht.

    Liefs suus

  • 21 Juni 2007 - 07:15

    Frans:

    Hallo Wen, het is altijd maar afwachten hoe je vlucht zal zijn met het vliegtuig en zo te horen viel het niet mee. Maar het kan altijd erger..luchtzakkie van een paar honderd meter..vogel in de motor..benzine op..nouja je snap het wel. Zelf ben ik ook wel is ergens terug gekomen waar ik een toffe tijd had gehad maar de 2e keer een beetje verloren gevoel kreeg omdat de mensen waar het zo gezellig mee was er dan niet bij waren. Wacht het maar even af, over een paar dagen is dat gevoel over en wordt het leuk. (Gaat zeker weten hoor, denk ik.) Voor Nick gaat het nu toch ook opschieten, morgen moeten we hem om 11:00 uur naar S'hol brengen. In Dennemarken moeten ze dan nog 4 uur met de trein. Al met al zijn ze dan toch zo'n 7/8 uur aan het reizen geweest voordat ze aankomen. Ze gaan niet in een hotel maar in een soort huisje/container waar kamers in zijn gemaakt. Ja, hoe dat er uit moet zien weet ik ook niet. Ze moeten zelf koken, de was doen, boodschappen halen..zullen we hem maar hier houden? Nee hoor, het is toch een belevenis voor die jongens en hier worden ze zelfstandig van. En boverdien, hij verdiend is wat. Cindy is gisteren naar de kapper geweest en heeft een stukje van haar haar laten knippen.
    Is nu weer veranderd in een krullebol. Gelukkig vindt ze dat zelf ook leuk. Zeg, hoe langer ik blijf schrijven deze pagina blijf gewoon 'doorlopen'.
    Die krijg ik dus nooit vol en moet ik er zelf maar een einde aan maken. Nou, bij deze, Wen een hele fijne vakantie, geniet ervan, en kijk uit met oversteken. Groeten Trudie,ikke, Nick en Cindy.

  • 21 Juni 2007 - 09:24

    Thea.:

    Hoi Wen,
    Zo na een heeeelllleee lange vlucht eindelijk in Suriname en nog belangrijker bij Lorenzo.
    Hoe is je appartement en de omgeving waar dit staat.
    Wel gek dat al die bekende er niet meer zijn, maar nu maak je weer nieuwe vrienden als het goed is.
    Veel succes met de gesprekken die je gaat houden ,ik hoor het wel.
    bel je van de week.
    Dikke kus van pap en mij.

  • 21 Juni 2007 - 13:04

    Cindy:

    heej wen!:D
    Jammer dat de vlucht niet zo goed is gegaan!:(
    Maarja ik hoop wel dat je er leuke weken van maakt!
    Xxxx Cin:)

  • 21 Juni 2007 - 17:28

    Aad En Jolanda:

    Hoi Wen, jammer van de reis en de drankjes. Dat bijkomen zal dezeweken wel lukken,vroeg naar bed en gelijk slapen. Veel plezier.

  • 23 Juni 2007 - 10:29

    Jessica:

    Heey Wen,

    jammer dat je vlucht zo lang duurde, maar wel leuk dat je nu veilig aangekomen bent. Zo te horen is het nog best gezellig daar in Suriname, en je hebt in ieder geval je vriendje in de buurt, dat is altijd leuk =).
    Ik hoop dat je weer een leuke vakantie krijgt en dat je misschien wel werk vindt! Succes ermee.

    XXX Jessica

  • 23 Juni 2007 - 13:54

    Thea:

    Hallo Wen
    We hebben vandaag Marianne Heijkoop gezien de dochter van tante Wil en die heeft ook een Surinaamse vriend ( in nederland) maar zij heeft nog wat goede connecties in Suriname. Ik zal je mail door sturen.

  • 24 Juni 2007 - 10:41

    Marsha:

    Hee Wen,

    jij lekker in Suriname en ik hier aan m'n scriptie, niet eerlijk ;)
    Haha, nee hoor, geniet ervan, je hebt t verdiend!
    Ik zie je de 12e op de uitreiking.

    Liefs, Mars.

  • 24 Juni 2007 - 11:55

    Louise:

    heey os het leuk daar

  • 25 Juni 2007 - 18:00

    Marian Wildhagen:

    He meisje,

    In de eerste plaats nog gefeliciteerd!!!!!
    Heel veel plezier daar in paramanaribo kom weer goed thuis en geniet van je vakantie.Jammer dat ik je niet meer heb gezien bij slenderen maar mijn been laat mij gruwelijk in de steek.

    Heel veel plezier en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.(het is op dit moment but weer met de verwachting morgen maar 15 graden regen en storm)
    Garoetjes, Marian en een pootje van Ouzo.

  • 25 Juni 2007 - 19:52

    Trudie Palte:

    Hallo nichtje
    Ben je al een beetje bijgekomen van alles zal best wel he je bent alweer een poosje weg. Hier is het ongelooflijk slecht weer balen hoor hopelijk is het daar beter.
    Zie je volgende berichtje wel weer verschijnen

    Groetjes Trudie

  • 27 Juni 2007 - 07:48

    Oma An:

    hallo Wendy, terwijl wij zitten te rillen ,heb jij het heerlijk warm,is het niet door de zon dan wel door de nabijheid van Renzo(als ik hem zo mag noemen).Ligt het appartement in een leuke omgeving of in een saaie straat?Je had het over dat babykoor in het vliegtuig, op de verjaardag van Karlijn krioelde het van deiets grotere kinderen, die constaad door de visite heenkrosten.Zaterdag gaan we op de Ijssel bij Deventer varen en hopen op goed weer.Tot de volgende berichten.Groetjes van Oma.

  • 29 Juni 2007 - 20:03

    Thea:

    Marian had haar verhaal onder
    "Its raining men " gezet

    ik heb het even over getypt

  • 29 Juni 2007 - 20:17

    Marian:

    23 juni 2007

    Ha die Wen.

    Vandaag sprak ik je ouders en zij vertelde mij dat je in Suriname zat.
    Geweldig.

    Hoe is het met jou?Ik hoorde van je plannen;daar wonen en een baan zoeken.
    Wat een avontuur.

    Wat voor soort baan zoek je en waarin ben je precies afgestudeerd?
    Gefeliciteerd trouwens met je HBO diploma.Ik weet dat er recent nog vacatures openstonden bij de Amerikaans Ambassade.
    Is het niet mogelijk om vanuit Nederland een jaar gedetacheerd te worden?

    Ik ben in 2003 daar geweest.Prachtig land alleen heb ik op de laatste dag een nare ervaring meegemaakt.
    Op een vrij geweldadige manier ben ik namelijk beroofd.
    Dat was minder.vervolgens kreeg ik te maken met de Surinaamse bureaucratie.De manier hoe alles werd afgehandeld(politiebureau,ambassade etc.) was zeer traag,onprofessioneel en
    onvriendelijk.dat was mijn laatste avond in Suriname.Geen leuke afsluiting dus.
    Please be carful.

    Goed Wendy,geniet nog even van al het moois en wellicht tot ziens.

    Hartelijke groet
    Marian Heijkoop.

  • 10 Juli 2007 - 12:55

    Mieke:

    Hey wen!
    Zo gek had helemaal geen bericht gehad dat je wat geplaatst had.. hoorde van mijn moeder dat je foto's had.. Maar leuk om alles te zien!! Kan ik eindelijk mijn nieuwsgierigheid een beetje bedwingen..
    Als je dit nog leest hele goed reis en wees maar voorbereid voor een vragenvuur!!! ;)
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 24809

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: