Huisdier?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu Huisdier?? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Verkerk - WaarBenJij.nu

Huisdier??

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

18 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Daar zit ik dan…in mijn huisje!! Het wordt echt mooi…het duurt alleen even.

Ik ben net vanuit mijn werk op de fiets naar huis gefietst! Ik heb het weer overleefd maar moest wel onderweg een paar keer over de stoep enz.want fietspaden kennen ze hier nog steeds niet ;) Morgenochtend ga ik dus op de fiets naar het werk, ik moet half 8 beginnen dus dan moet ik rond kwart over 7 weg! Dat is wel ff wat anders dan een half uur in de metro zitten! De straten stonden trouwens weer blank want het heeft vanmiddag echt 3 kwartier hard geregend.

Inmiddels wonen we alweer 3 weken in dit huis (zie foto’s), een benedenwoning. Het is een erf met daarop 4 huizen. Als je binnenkomt sta je in de hal, links daarvan zijn de douche en het toilet en rechts is de keuken. Als je doorloopt heb je dan nog 3 kamers, waaronder de woonkamer en des slaapkamer. Op dit moment komt er elke dag weer een kamer bij die zo goed als af is. Nu zijn alleen de 3 kamers af, waarvan alleen de slaapkamer half is ingericht. De rest van de kamers staan in de grondverf. We zitten dus midden in en bouwput, maar ik ben allang blij dat we nu een eigen plekje hebben. We maken er het beste van en iedere dag als ik thuis kom van mn werk krijg ik weer een verassing. Zo stond er vandaag ineens een koelkast!! We hopen volgende week te kunnen verhuizen naar de bovenwoning van het laatste huis. Dat is dan hopelijk dan de laatste verhuizing! De rest van de huizen worden waarschijnlijk verhuurd aan stagiaires. Maar iedere week komen ze weer langs om de stroom aan te sluiten in het bovenhuis hiernaast…….en ra ra ra ze zijn nog steeds niet geweest! Oh ja, verleden week even, maar toen hadden ze een fout gemaakt en wilde ze de stroom aansluiten in het huis waar we nu zitten….wat allang stroom heeft!! Tja…ik heb me er al bij neer gelegd dat we hier waarschijnlijk nog wel een weekje zullen wonen!

Op dit moment zit ik ook weer lekker in een ‘’heerlijke’’ verflucht. Ze waren namelijk net zo slim om de luiken te gaan verfen om 6 uur ’s avonds, terwijl het om 7 uur donker wordt en ik ze dus net heb dichtgedaan, maar nu stinkt het dus!

Het ‘’gewone’’ leven is dus echt begonnen. Ik zit al helemaal in het werk ritme en wordt dus iedere morgen automatisch om half 7 wakker. Kwart over 7 spring ik op mn fiets op weg nar het werk. Iedere morgen is het weer een uitdaging op de fiets, omdat ik ’s morgens over een heeeeeeel drukke weg moet. Ik fiets dus standaard een stuk over de stoep (heel normaal hier) en steek daarna over om me dan tussen de auto’s door te manoeuvreren. Na 10 min kom ik op mn werk waar ik om half 8 moet beginnen.

Ik heb het best naar mn zin op mn werk. Ik heb leuke collega’s en er zijn op dit moment ook echt leuke gasten in het guesthouse. Iedere morgen begint met het openen, daarna ga ik het ontbijt verzorgen en zo ben ik heel de dag in de weer met gasten, administratie, etc etc. Ik heb me nog niet verveelt! Daarnaast heeft de huiskat Sjors net 4 hele lieve kittens gehad..dus er is altijd iets om mee te spelen! Ik wilde er nog 1 mee naar huis nemen…maar Renzo vond het niet zo heel leuk (heeft liever honden) en aangezien we straks boven wonen kan de kat niet naar buiten omdat hier ook 2 straathonden wonen. Deze zijn trouwens superlief, ik heb maar een zak hondenbrokken gekocht voor ze.

Afgelopen dinsdag heb ik mijn laatste Hepatitus B prik gehaald, die is hier namelijk maar SRD 10 (Surinaamse Dollars) dat is ongeveer € 2,50 i.p.v.een heleboel euro’s bij de travelclinic! Daarna zijn we gelijk even langs de vreemdenpolitie geweest en ik mag weer blijven tot 19 maart volgend jaar, daarna moet ik officieel het land uit.

Dat was het weer voor nu, ik zal zo even mijn adres mailen! Het 1e kaarte vcan Floor is al binnen!! Thankx girl!!!!!


Groetjes Wen!

  • 19 Oktober 2007 - 06:54

    Anita:

    Wat een avonturen allemaal!!en wat leuk dat jij je zo makkelijk aanpast aan de surinaamse levensstijl, volgens mij gaat het helemaal goed komen daar met jullie!Heel veel werkplezier vandaag, wij gaan er even een weekje tussen uit..Herfstvakantie!....
    Groetjes van ons vieren.

  • 19 Oktober 2007 - 09:18

    Kim:

    Het wendy!
    super dat je het zo naar je zin hebt daar! we missen je wel hoor ik de manege!straks blijf ik alleen over!bahh!!
    groetjes kim

  • 19 Oktober 2007 - 16:13

    Cindy:

    Wendyyy!
    Leuk huiske!:)
    Hoop dat het andere huis je ook lukt!
    nog veel plezier daaro en doe lorenzo de groeten:D [ookal weet hij niet wie ik ben:O]
    &&Echt lieve katjes:D

    kus

  • 20 Oktober 2007 - 10:25

    Thea:

    Hoi Wen,
    leuk de foto's te zien ik ben benieuwd wanneer je nu echt in het huis kan
    wat een droppies die katjes wordt je toch zo verliefd op,maar een buitenkat op een boven huis is geen succes.
    dikke kus mam

  • 21 Oktober 2007 - 12:26

    Oma An:

    Hallo Wendy, 't Is wel een schandaal dat je iets van me hoort, nu je al een maand weg bent!Maar fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat het werk ook leuk is.Nu jullie huisje nog en dan is alles ok. Het ziet er op de foto's best goed uit.
    Tot een volgend keer doe de groeten aan
    Renzo en veel liefs voor beide van
    oma An.

  • 21 Oktober 2007 - 12:56

    Charlotte:

    Hee Wendy!!
    Ik zit zo eens even jou verhaaltjes te lezen. Zo te zien bevalt het weer goed in Suriname! Ik had ook niet anders verwacht :-) Ben jaloers!! Ik hoop toch ook weer een keer terug te gaan, want mis het fijne leventje daar nog steeds! Hier is het zoooo koud, Brr... Geniet ervan!!
    Kus Charlotte

  • 21 Oktober 2007 - 19:11

    Corrianne :

    Hoi Wendy, jij heb het harstikke druk met al die toestanden misschien wen je er nog wel eens aan, maar dat zal vast wel als jullie hellemaal op jullie eigen stekje wonen, maar het is wel een gedoe zeg. Verder ben je al weer aardig op dreef daar zeg, klasse hoor. Bedankt voor jullie adres, zo kunnen wij jullie tenminste ook een kerst kaartje sturen dat lijkt ons wel leuk. Ik kijk weer uit naar de verhuis story en wij zien de foto's wel weer, de groetjes aan je lover en hou je haaks, groetjes Corrianne en zussen.

  • 22 Oktober 2007 - 14:14

    Propje:

    eeey meissie wat een lieve katjes!!! je moet er maar 1tje meesmokkelen voor mij!!
    en hoop dat je huisje snel klaar is! p.s niet high worden van die verflucht!!!
    dikke kus kaoutar

  • 23 Oktober 2007 - 18:33

    Louise:

    Haay liefe Wendy alle goed met je ?:P
    . Heb je het naar je zin? Ik heb nu lekker herfstvakantie :D:D :d .Ik heb het wel naar me zin op me nieuwe school.De familieweekend was wel leuk hoor ! Maar we miste jouw wel hoor!Ik hoop dat je het naar je zin heb (k) x Louise

  • 24 Oktober 2007 - 15:00

    Richard En Liane:

    Ja en die leuke gasten zitten allemaal weer thuis in de kou.

  • 27 Oktober 2007 - 14:28

    Mark En Diana:

    He Wendy, succes met je baan en nieuwe huis, hebben van je collega's begrepen dat ze erg teverden met je zijn en dat voor surinaamse mannen, petje af.

    Hou ons op de hoogte van je reilen en zeilen bij Twenty4

    groetjes

  • 27 Oktober 2007 - 16:17

    Thea:

    hoi Wen,
    we hebben geboekt op 10 januari komen we jouw kant op
    Dikke kus en groetjes aan lorenzo
    van je vader en mij

  • 28 Oktober 2007 - 11:33

    Mieke:

    Wen, ik begrijp het niet!! Ik krijg nog steeds geen mail als je wat geschreven hebt!!! Aaargh!!!
    Leuk om de foto's te zien!! Kan niet wachten op je mailtje met de mooie verhalen!! ;)
    Dikke kus!

  • 29 Oktober 2007 - 11:12

    Priscil:

    Hoi het ziet er weer leuk uit nou had ik al een berichtje geplaatst maar ja zal ook wel weer fout gegaan zijn. nou je moeder is trots op over die hond en ik ook want dat vind ik ook zielig. en zit je nu al onder de duim?hond of poes! de groetjes doeiii xxxx

  • 02 November 2007 - 21:39

    Riet:

    hoi wendy hoe is het gaat het goed met je werk en schiet je huisje een beetje op en met de poezen zijn die lekker gegroeid het is zeker lekker weer je vader en moeder komen in januari heb ik gehoord van cilla doe je vriend de groeten van ons tot mails

    riet en rob

  • 04 November 2007 - 20:07

    Sastro:

    Heeeee wen!!

    Echt super leuk zeg!
    Heb je mijn kaartje al gekregen?
    We bellen snel weer!

    Miss you!
    Dikke kus

  • 06 November 2007 - 12:11

    Priscil:

    Je hebt het zeker druk dat er nog niks nieuws op sta,maar dat geef niks want nu zie je maar hoe druk je het heb huisje boomje beestje en vriendje want die wil ook graag aandacht he.Ik zou de poesje,s maar buiten verzorgen kan iedereen ook een beetje op letten.Ik lees niks over eten of zo(taart).groetjes xxxx pris

  • 09 November 2007 - 16:50

    Thea:

    je moet de groeten van Gre hebben .daar zat ik mee in de bus.

  • 30 November 2007 - 20:56

    Sinterklaas:

    Lieve Wendy en Lorenzo.

    De Sint heeft vernomen
    dat de dozen goed zijn aangekomen.
    Met de boot naar Paramaribo
    stuurt hij jullie vanuit Holland een cadeau.
    Jullie zitten waarschijn lijk te smachten.
    maar je moet met openen tot 5 december wachten.
    De sint had hulp van hulp Sinterklazen
    Ik weet zeker dat jullie je over de inhoud zal vebazen.
    Groetjes van de Sint

  • 01 December 2007 - 14:57

    Irma:

    hoi wendy ik heb van je moeder deze site gekregen .ik hoor dat je het wel naar je zin heb fijn dat je dadelijk je eigen stekkie heb.heb je al een andere kapster gevonden daar.doe wel je haar ook beschermen voor de zon. daar zijn speciale producten voor als ze het daar niet hebben zal ik dan hier voor je kijken dan geef ik het wel aan je moeder mee.groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2008

Back in town

16 Juli 2008

Hello!

10 Juni 2008

New message!

30 Maart 2008

BON BINI NA CURAÇAO!

16 Maart 2008

‘’Winters” Suriname
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 24805

Voorgaande reizen:

19 September 2007 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: